Zaprezentuj swoją ofertę od jak najlepszej strony, inwestując w fotografię reklamową

Fotografia reklamowa obejmuje m.in. packshoty, czyli zdjęcia produktowe, dzięki którym możliwe jest zwiększenie ruchu na stronie i sprzedaży. Profesjonalnie przygotowane pod względem wizualnym katalogi, foldery czy też strony internetowe, kuszą wyglądem i zachęcają do zakupu oferowanego produktu. Przykuwających uwagę zdjęć produktów potrzebuje niemalże każde przedsiębiorstwo, niezależnie od tego czy chodzi o mały sklep internetowy czy też o dużą korporację. Fotografia produktowa w połączeniu ze specjalnym oprogramowaniem umożliwia stworzenie ciekawych i unikalnych produktów w postaci packshot’ów 3D czy też video packshot’ów. Czym zatem powinien kierować się fotograf, przystępujący do sesji produktowej, aby otrzymać satysfakcjonujące efekty?

Udana sesja produktowa – o czym warto wiedzieć?
Jako, że sprzedaż w Internecie cieszy się coraz większą popularnością i przybywa najróżniejszych e-sklepów, konkurencja na rynku rośnie. Internauci cenią sobie swój czas i wygodę oraz zwracają szczególną uwagę na zdjęcia produktów. Dlatego też tak ważne jest zaprezentowanie oferowanych produktów z różnych stron, zadbanie o ciekawy kadr czy też odpowiednie tło. Packshoty (Sprawdź packshot cennik!)muszą być kompletne i wysokiej jakości, aby zainteresować odbiorcę. W związku z tym zlecenie przygotowania zdjęć produktowych należy powierzyć doświadczonym profesjonalistom.

Ustawienie świateł i cieniowanie
Sesję produktową najlepiej przeprowadzać przy użyciu światła dziennego. Optymalną porą dnia jest wczesne popołudnie. Wówczas moc i dystrybucja światła są najodpowiedniejsze na planie. Lampy stanowią natomiast na sesji jedynie wsparcie. W przypadku profesjonalnych packshot’ów warto zainwestować w światła ciągłe lub softboxy. Ponadto lepiej zrezygnować z ciężkich cieni na rzecz miękkich. W celu uzyskania satysfakcjonującego efektu, zaleca się sięgnięcie po dyfuzor do flesza, co pozwoli na delikatne i równomierne rozprowadzanie światła.

A co z tłem?
W przypadku sesji produktowej warto postawić na białe tło. Wszelkiego typu ozdobniki i kolory są tutaj po prostu niepotrzebne, gdyż naszym zamiarem powinno być zwrócenie uwagi potencjalnych klientów przede wszystkim na produkt. W fotografii produktowej stosuje się krzywą nieskończoności, czyli optyczną iluzję nieskończoności. Taki trik ułatwia skupienie uwagi wyłącznie na fotografowanym obiekcie. Jak uzyskać taki efekt? Wystarczające będzie zgięcie białego arkusza papieru czy płótna w przypadku większych obiektów. Chodzi tutaj o powstałe wygięcie i ustawienie obiektów w środkowej części tła.

Kadrowanie i statyw
W celu znalezienia odpowiedniego kadru, należy poeksperymentować i wykonać zdjęcia obiektom z różnych perspektyw. Bardzo ważne jest to, aby zdjęcie produktowe oddawało w pełni rzeczywisty wygląd produktu. Chodzi tutaj o jego prawdziwy rozmiar, wielkość i wysokość. Jako, że przy dużym makro zbliżeniu utrzymanie aparatu w nieruchomości jest utrudnione, warto korzystać na planie ze statywu. Dzięki temu otrzymane zdjęcia będą nieporuszone, a ich ostrość właściwa. Jeśli do robienia zdjęć packshotowych wykorzystywany jest smartfon, to również warto zainwestować w statyw dla urządzeń mobilnych.

Packshoty – obróbka i wpisywanie nazw produktów
Gdy packshoty trafią już do obróbki, najlepiej jest postawić na naturalne ujęcia i raczej unikać stosowania filtrów. Nie ma większego sensu przesadnie uatrakcyjniać dobrze doświetlonego i prawidłowo wykonanego zdjęcia. Na koniec należy też nadać odpowiednie nazwy wykonanym packshotom. Zwykle wpisuje się nazwę produktu czy też zapisuje się zdjęcia według kodów sprzedażowych.